multiblog.hu család tagja

Vendéglátás

Turizmus

Vendéglátás

Gasztronómia

A repülés közbeni étkezések minden bizonnyal a légi közlekedés egyik leghátrányosabb aspektusa.
Annak ellenére, hogy néhány légitársaság világszínvonalú séfeket vásárol a menük létrehozásához, kevés utas valószínűleg fel fog fordulni az Atlanti-óceán feletti 30.000 méteres étkezési lehetőségről.
Talán azért van, mert az ízlelőbimbóink hajlamosak arra, hogy a magasságban hibásak legyenek. Néhányan azzal érvelnek, hogy a repülés során egyszerűen rosszindulatúak vagyunk, és így nagyobb valószínűséggel panaszkodnak.
A világ minden tájáról leszerelt repülőgépek válogatott éttermek lettek, amelyek szórakoztató és mókás étkezési élményt nyújtanak
Itt néhány legjobb a repülőgépből készült éttermekből:
Az El Avión étterem és bár a vacsorát és a történelem óráját kínálja egy konvertált Fairchild C-123 gépen, amely egy Costa Rica-i dzsungel közepén helyezkedik el.
Eredetileg az Egyesült Államok áruszállító repülőgéppárjának fele, amelyet az iráni-Contra fegyverrel foglalkozó botrányban is szerepelt.
Ezt követően a repülőgépet 2000-ig leginkább elfelejtették, és amikor megvásárolták, átalakították és elszállították a jelenlegi helyére, egy Costa Rica-i sziklán.
Amikor a koncepció és a múlt története olyan egyedülálló, mint ez, akkor nem kell túl kreatívnak lennie, amikor az elnevezésről van szó – El Avión egyszerűen azt jelenti, hogy “a gép” (spanyolul).
Egy működőképes Ghánai Airways repülőgép, a McDonnell Douglas DC-10 mostantól ghánai ételeket szolgál fel naponta egy kiváló helyen, közvetlenül a repülőtér mellett.
Ez a nyugdíjas Airbus 320 és az egykori Air India síkja most már fojtófülkével van ellátva, míg a vegetáriánus ételek dominálnak a menüben.
A Maharaja Express, az indiai legszebb vonat ihlette Hawai Adda méltó riválisnak bizonyult a korlátolt élményért, és az első ilyen jellegű volt a dél-ázsiai országban.
Az amerikai légierőbe szánt, 1953-as Boeing KC-97 tartályhajó fedélzetén belül 42 szerencsés fogadó élvezheti a repülés történetét, miközben a tenger gyümölcseit vagy szendvicset majszolja.
A tulajdonosok 2002-ben nyitották meg az Airplane Restaurant-t üzleti úton, és ez az amerikai úttörőnek számít, mivel a helyszíni repülőgép-étkezést illetően.
Előre kell foglalnia a helyet, hogy garantálja a helyet a repülőgépen, de a vendégek az étel úgynevezett “terminál” részében is étkezhetnek.
Bár ez a terület nem egy tényleges repülőgép, még mindig rengeteg repülési emléktárgyat tartalmaz.
Taupō-ban, az Új-Zéland egyik legmenőbb látnivalója McDonald’s (igen, tényleg), bár kétséges, hogy a látogatók itt állnak sorba az élelmiszerért.
Ez az úgynevezett leszerelt Douglas DC-3, melyet ezúttal vörös racing csíkkal és a híres McDonald-féle betűtípussal festettek.
Míg a korábbi dél-csendes-óceáni légitársaság repülőgépe a 60-as évek során repült, a 90-es években új életet szereztek, amikor mintegy 20 étkezővel helyet kapott.
Ami az ételt illeti … Nos, ez még mindig egy McDonald’s.
Igaz, tudtommal Magyarországon nincs még ilyesmire lehetőségünk, de például Budapesten a Déli Pályuadvarnál van vagon, amelyben simán tudunk ebédelni az év szinte bármely napján.
Ti szeretitek az ilyen extrémnek számító éttermeket?
Forrás: CNN/Travel
Kövessetek minket a facebookon is!

Itt Bloggerbirodalom épül!
Csatlakozz te is!